Fail: Victoria’s Secret promoot ‘The Perfect Body’

Gepubliceerd op 31 Oktober 2014 door Natalia Tjurina
Fail: Victoria’s Secret promoot ‘The Perfect Body’

perfectbody2

Lingeriemerk Victoria's Secret haalt zich heel wat kritiek op de hals met de campagne voor de nieuwe 'Body'-beha.

Body image is een brandend actueel thema in de mode- en reclamewereld. Steeds meer vrouwen kanten zich tegen het gebruik van Photoshop en eisen beelden die realistisch en – vooral – representatief zijn. De opmars van plus size modellen als Tara Lynn en Robyn Lawley is daar het bewijs van. Of denk aan Rumer Willis, die enkele dagen geleden woedend reageerde op het resultaat van het lookbook van Franziska Fox waar ze model voor stond.

rumer

Rumer, ben jij dat?! Deze foto heeft duidelijk heel wat filtertjes en gommetjes gezien, want de actrice is nauwelijks herkenbaar. De beelden zijn, zoals Rumer het fijntjes stelt, “fucked up”.

Victoria's Secret heeft blijkbaar ook nog heel wat te leren als het om body image gaat. Het label lanceerde onlangs een campagne om hun nieuwe 'Body'-beha te promoten, maar sloeg de bal hopeloos mis. Op het campagnebeeld zetten ze 'The Perfect Body' in de kijker. The perfect body volgens Victoria's Secret dan... Kijk zelf maar:

www.victoriassecret.com
www.victoriassecret.com

Zoals je ziet, hebben de modellen stuk voor stuk hetzelfde maatje en zijn ze ook nog eens in het bezit van een afgetraind lichaam. Niet bepaald een beeld waar de gemiddelde vrouw zich aan kan spiegelen. Dat vonden ook een aantal Amerikaanse studenten, die prompt een petitie opstarten en een verontschuldiging eisen. "Waar halen zij het recht vandaan om te zeggen wat een perfect lichaam is?" klinkt het. Je vindt de petitie hier!

Natalia Tjurina