Het verslag van een ELLE-stagiaire: mijn eerste fashiontrip naar Barcelona

Geüpdatet op 3 Oktober 2017 door ELLE België
Het verslag van een ELLE-stagiaire: mijn eerste fashiontrip naar Barcelona

opening stradivarius

Sinds vorige week loop ik stage op de redactie van Elle.be en enkele dagen later mocht ik al op fashiontrip naar Barcelona. Een spannende gebeurtenis voor iemand die terecht komt in een wereld waar ze nooit eerder mocht van proeven. De Spaanse keten Stradivarius vierde zijn 20e verjaardag in Barcelona, en dat was de vuurdoop in de wereld van fashion en fun!

Voor de gelegenheid organiseerde het merk een feest dat helemaal in teken stond van ‘The Event Paper’. The Event Paper is een eenmalig en exclusief magazine dat volledig draait rond de verjaardag van het Spaanse label. Daar hoort natuurlijk een groot feest bij en dat vond plaats in Los Tilos in Barcelona. Modejournalisten en bloggers van over de hele wereld zakten af naar deze unieke locatie.

Een goed feest begin je met lekkere cocktails, die dan ook rijkelijk vloeiden
Een goed feest begin je met lekkere cocktails, die dan ook rijkelijk vloeiden

Poppy Delevingne, Ursula Corbero, Atlanta De Cadenet en Harvey Viera Newton poseren voor onze camera’s. Zij zijn de gezichten van deze campagne en bijgevolg de sterren van de avond.

2

Atlanta zorgde voor de beats.
Atlanta zorgde voor de beats.
En ik danste erop los, samen met de andere Belgische en Nederlandse journalisten.
En ik danste erop los, samen met de andere Belgische en Nederlandse journalisten.
5
De Belgische journalisten

Tijdens de tweede dag van ons verblijf werden we rondgeleid in het hoofdkwartier van Stradivarius. Het is een indrukwekkend pand waarbinnen verschillende afdelingen zijn gevestigd.

6-(2)

Het bezoek gaat langs de verschillende departementen, die men ‘families’ noemt. Alle teams werken zeer transparant en ideeën worden onderling gewisseld. Hun filosofie is dat zij werken voor de winkels en niet omgekeerd.

Tijdens onze rondleiding komen we zelfs een volledige Stradivariuswinkel tegen! Deze wordt enkel gebruikt om de bestaande winkels te simuleren en te kijken wat er het beste werkt qua opstelling. Er zijn ook 6 etalages aanwezig die de etalagisten volledig aankleden en waaruit vervolgens de beste optie wordt gekozen.

De trendafdeling zoekt uit welk product het goed doet in welk land. Daar speelt men dan op in, zonder de essentie van het merk te verliezen.

Daarna lopen we langs de online afdeling, waaronder tevens een fotostudio gevestigd is. Daar worden dagelijks nieuwe producten gefotografeerd voor de website. De online winkel bestaat nu 3 jaar en verzendt ook naar België.

De rest van ons bezoek speelde zich af in het verdeelcentrum. Alle kledingstukken, geproduceerd in verschillende landen, komen hier samen en worden dan vervoerd naar winkels over de hele wereld. Dit proces was evenzeer erg boeiend om te zien. We wandelden in gigantische hallen waar jassen rond onze hoofden voorbij vlogen. Dozen werden automatisch uit rekken genomen en begonnen zo hun reis naar de juiste winkel. Per dag worden er zo’n 8000 dozen getransporteerd.

7 8

Daarna genoten we nog van een lekkere lunch en dessert-buffet, om dan terug huiswaarts te keren.

9Een ervaring waar ik nog weken van ga kunnen nagenieten!

(Stagiaire Nele Sarens)