Fashion news: wat je vandaag moet weten

Gepubliceerd op 24 Juni 2014 door Isabelle Vander Heyde
Fashion news: wat je vandaag moet weten

fashion newsOver bruidsjurken met muzieknoten, de sleutel naar David Beckhams hart en het einde van de Juicy Couture jogging... 

David Beckham versieren doe je in oranje! Zo blijkt uit het jurkje dat Victoria Beckham op hun allereerste date droeg. De ster slingerde dit weekend de creatie op haar Instagram account, voorzien van een goede dosis nostalgie: “sooo cute….” klinkt het bij de voormalige Spice Girl. Schattig of niet, bij deze zijn Davids vrouwelijke fans weer een tip rijker in hun versierpogingen van ‘s werelds meest begeerde voetbalster.

Ook Marica Pellegrinelli’s jurk haalt het nieuws. Het Italiaanse model stapte dit weekend met zanger Eros Ramazzotti in het huwelijksbootje, en dat in een erg bijzondere creatie. De bruidsjurk, getekend door Valentino’s Maria Grazia Chiuri en Pierpaolo Piccioli, was bedrukt met de partituren van  Ramazzotti’s liefdesliedjes. Kwestie van het huwelijk in perfecte harmonie in te luiden… We love!

bruidsjurk Valentino

Louis Vuitton krijgt een eigen museum. Vanaf 26 oktober kan je even buiten Parijs in de Jardin d’Acclimatation terecht om de indrukwekkende kunstcollectie van LVMH (het moederbedrijf van het modehuis) te bezichtigen. Niet minder dan 11 galerijen waren nodig om de verzameling in onder te brengen. Daarnaast zal het complex een auditorium tellen waarin optredens en events kunnen plaatsvinden.

Sinds gisteren hebben de Parijse Galeries Lafayette er een Belgisch hoekje bij. Landgenote Clio Goldbrenner verkoopt er nog tot en met 26 juli haar handtassencollectie. Het is trouwens niet de eerste keer dat het label te gast is in het Parijse grootwarenhuis: hét bewijs dat haar leren creaties stilaan een vaste waarde worden tussen grote namen als Kenzo, Acne en Maison Martin Margiela –haar “buren” in de Galeries.

Vaarwel Juicy Couture… Het label neemt een drastische beslissing en sluit nog voor het einde van de maand al haar Amerikaanse winkels. Zo’n 10 jaar geleden boekte het merk nochtans enorme successen met haar zogenaamde track suit –favoriet onder starlets als Paris Hilton en Kim Kardashian. Tegenwoordig staan de zaken er blijkbaar slecht voor en moet het de boeken neerleggen, het einde van een tijdperk…