Karl Lagerfeld in elkaar geslagen

Gepubliceerd op 19 Juni 2014 door Laure Vandendaele
Karl Lagerfeld in elkaar geslagen

fendi store launch party, london, britain - 01 may 2014, ,
Moest Karl Lagerfeld na alweer een krasse uitspraak het onderspit delven in een handgemeen? Gelukkig niet. Lagerfeld is het toegetakelde gezicht van de nieuwe Belgische Amnesty International campagne. Met deze schokkende beelden wil de organisatie het probleem van mensonterende martelingen aanklagen.

Wat hebben Karl Lagerfeld, Iggy Pop en de Dalai Lama met elkaar gemeen? Op zich weinig, ware het niet dat hun bekende koppen de Belgische postercampagne van Amnesty International sieren. De organisatie bewerkte foto's van de mannen zodanig waardoor het lijkt alsof ze flink in elkaar geslagen zijn. De fictieve citaten onderaan elke campagnefoto tonen aan dat mensen die martelingen moeten doorstaan uiteindelijk eender wat zeggen om aan hun lot te ontsnappen. Amnesty International wil met deze choquerende campagne vooral de nutteloosheid van deze gruwelijke praktijken,  die wereldwijd duizenden mensen treffen, onder de aandacht brengen.

 

Schermafbeelding 2014-06-19 om 13.05.33'Een hawaiihemd en slippers zijn het toppunt van elegantie'.

Schermafbeelding 2014-06-19 om 13.01.38'Justin Bieber is de toekomst van rock 'n roll'

Schermafbeelding 2014-06-19 om 13.01.18'Een vijftigjarige man zonder Rolex heeft het niet gemaakt in het leven.'