Diesel campagne mengt Picasso met sociale media

Gepubliceerd op 13 Juni 2014 door Isabelle Vander Heyde
Diesel campagne mengt Picasso met sociale media

dieselprefallNeo-neoclassic: Nicola Formichetti ziet zich genoodzaakt een term uit te vinden om zijn nieuwste campagne te bestempelen, kan gebeuren als je een volledig nieuwe kunststroming uit de grond stampt… 

Om zijn prefall collectie aan de man te brengen, smijt de ontwerper vrolijk invloeden van Michelangelo, Picasso en pop art in de mix. Partner in crime daarbij is fotograaf Nick Knight, die eerder ook zijn schouders onder Formichetti’s debuutdefilé voor het label in Venetië zette.

Geen vaste stijl dus, wel een stormachtige mix die in een bijzonder harmonieus resultaat uitmondt. Ook in de cast weinig rode draad: acteurs en muzikanten poseren er naast professionele modellen en gelegenheidsmodellen. Die laatsten werden via #DieselReboot op sociale media geronseld, een principe waarin we stilaan de handtekening van Formichetti herkennen. Zijn bedoeling is een gevarieerde Diesel familie uit te bouwen, verenigd in de drang naar vrijheid en stijl. Zo zette hij eerder opmerkelijke persoonlijkheden zoals de invalide blogster Jillian Mercado voor zijn lens.

Kortom: de Diesel stam blijft groeien, zonder ooit te gaan vervelen!

dieselprefallred