Superfood: de beste ingrediënten

Geüpdatet op 22 Februari 2018 door Cookanista
Superfood: de beste ingrediënten

Superfruits

Superfoods, niet iedereen is het eens over de kracht ervan, ik daarentegen ben een fervent aanhanger! 

Superfoods zijn natuurlijke voedingsmiddelen die buitengewone hoeveelheden voedingsstoffen bevatten. De meeste gezonde voedingsmiddelen hebben 2 of 3 bijzondere eigenschappen die goed voor de gezondheid zijn, superfoods bevatten vaak 12 of meer bijzondere eigenschappen. Het unieke aan superfoods is dat deze voedingsmiddelen enorm rijk zijn aan mineralen, vitaminen, aminozuren en antioxidanten.

Superfoods kun je zowel in zijn natuurlijke vorm eten als gedroogd in “raw” poeder, ik gebruik ze, vooral ‘s morgens,  in aanvulling op een gezond voedingspatroon van biologische voeding en veel groenten en fruit. Superfoods geven je een flinke dosis energie en  helpen je bij energietekort, hormoonproblemen en versterken van je immuunsysteem

Maar welke superfoods neem je nu best en hoe verwerk je ze in je gerechten? Mijn favorieten:

Maca 

Maca is een knolgewas uit het Andesgeberte in Peru en gebruik je het best in poedervorm, 1 tl is de aanbevolen hoeveelheid per dag, je last ook bij voorkeur 2 “stopweken” in om de 6 weken. Maca geeft je een energieboost, kan helpen om je hormonen terug in balans te brengen en maakt je alerter.

Lees het volledige artikel op cookanista.be