Wij flirten het liefst op terrasjes

Geüpdatet op 16 Mei 2014 door Christin Ho
Wij flirten het liefst op terrasjes
zonnebril
Emporio Armani

Online daten lijkt hot, maar Belgische dertigplussers flirten het liefst op terrasjes en niet op het internet. Meer dan drie kwart van de Belgen geeft aan wel eens te flirten, en ruim 77% gebruikt een zonnebril om anderen te begluren.

Social-not workers
Wie denkt dat flirten vandaag de dag alleen op het internet gebeurt, heeft het goed mis. Dertigplussers geven aan genoeg te hebben van sociale netwerken, en gaan terug op zoek naar persoonlijke contacten in de ‘echte’ wereld. Uit onderzoek in opdracht van GrandOptical blijkt dat meer dan drie kwart van de dertigplussers wel eens aan het flirten
gaat. Opvallend is dat meer 77% onder hen anderen wel eens begluurt van achter hun zonnebril.

Het lijstje van online en mobiele datingplatformen is tegenwoordig haast niet meer bij te houden. Toch zien we vanuit het kamp van de dertigplussers een tegenbeweging op gang komen. De 'social not-workers' gaan als het ware terug naar de essentie en kiezen ervoor om te flirten in de ‘echte’ wereld. Uit onderzoek in opdracht van GrandOptical blijkt dat cafés en terrasjes dé plaatsen bij uitstek zijn om een slag te slaan. Naast het café (52%) en terras (44%), blijkt het eigen huis (39%) ook een geschikte plek. Vrouwen vinden ook het strand (35%) een fijne flirtplek, mannen verkiezen het park of het bos (29%).

Een drankje volstaat niet (meer)
Ruim drie kwart van de Belgische dertigplussers geeft aan wel eens te flirten en een derde van de mannen doet het zelfs regelmatig. Met een zonnebril op voelt bijna de helft van de Belgische dertigplussers zich mysterieus. Ze kiezen dan ook om het subtiel aan te pakken, en iets meer dan 75% geeft toe wel eens stiekem naar andere mensen te gluren met een zonnebril op. Om tot een succesvolle flirt te komen blijkt oogcontact toch essentieel. Bijna twee derde geeft dit aan als meest belangrijke factor. Een drankje kopen voor iemand resulteert daarentegen niet meer in een goede flirt. Slechts 4% van de ondervraagden geeft aan hiermee tevreden te zijn.