Fashion news: wat je vandaag moet weten

Gepubliceerd op 27 Maart 2014 door Isabelle Vander Heyde
Fashion news: wat je vandaag moet weten

fashion news

Scoop: blijkbaar liepen ook Vanity Fair en Harper's Bazaar achter Kim Kardashian aan. Adidas wist Pharell Williams dan weer te strikken.

Modesnobs reageren dan wel geschokt op Kim Kardashians Vogue cover, Anna Wintour is lang niet de enige die achter de ster aan liep. Volgens WWD deden tenminste 2 andere toptitels mee aan de race om de rondborstige reality koningin: Harper’s Bazaar en Vanity Fair. Vogue wist Kardashian uiteindelijk weg te kapen met de belofte dat ze met Annie Leibovitz en Grace Coddington zou mogen samenwerken. Zo hard heeft de ster dus niet moeten smeken om de cover van de beroemde stijlbijbel te halen…

Controverse bij H&M: de Zweedse keten zag zich de voorbije weken genoodzaakt een ophefmakend shirt uit de rekken te halen. Het stuk droeg als print een Davidster met daarin een doodshoofd. Hoewel niemand gelooft dat H&M echt antisemitische boodschappen wil verspreiden, waarschuwden heel wat Joodse organisaties voor een verkeerde interpretatie. Een gevaar dat ook de keten inzag, bij deze: verontschuldigingen en het weghalen van het ontwerp.

Pharell Williams blijkt de nieuwe modelieveling te zijn: na Uniqlo, G-Star en Comme des Garçons komt ook Adidas stijladvies inwinnen. Williams ontwierp in samenwerking met het sportlabel een capsulecollectie voor komende zomer. Trouw aan haar ecologisch filosofie, beroept Adidas zich opnieuw op duurzame methodes: de lijn werd ontwikkeld in Williams’ bedrijf Bionic Yarn, dat kledij produceert op basis van afval uit de zee.

Een week na het schokkende overlijden van ontwerpster L’Wren Scott, roept een Amerikaanse liefdadigheidsorganisatie in haar naam een award in het leven. The Art of Elysium, een project dat zieke kinderen steunt door middel van kunst, muziek en mode, zal voortaan de prijs uitreiken aan persoonlijkheden die zich inzetten voor jonge patiënten. Bedoeling is ook capsulecollecties uit te brengen om het initiatief financieel te steunen. Dat laatste zal in nauwe samenwerking met Scotts gelijknamige label gebeuren.