Een lekker parfum samenstellen is één ding, het aan de man brengen is weer iets anders. Enter: een appetijtelijk uithangbord dat zowel mannen als vrouwen aanspreekt. Vijf mannen met een geurtje aan.
Een parfum vinden dat perfect bij je past is een complexe zaak. Zoek je een parfum om cadeau te doen wordt het allemaal nog een tikkeltje ingewikkelder. Op zoek naar het perfecte parfum om je geliefde mee te verrassen voor Kerst? Begin dan nu al maar aan het nodige snuffel- en veldwerk.
Behulpzaam zoals we zijn zetten we voor jullie de grootste nieuwe parfumlanceringen voor mannen op een rijtje. By the way, sommige van deze parfums (Gucci!) dragen we nog het liefst van al gewoon zelf!
Sportief, dandy of een bad boy pur sang? Ontdek hier zijn (of jouw) nieuwe lichaamsgeurtje!
Anwar Hadid - jongesachtige charme
Met zijn achternaam en genenmix is het geen verrassing dat Anwar Hadid – broertje van Gigi en Bella – aardig aan de bak komt als model. Modehuis Valentino viel voor z’n jongensachtige maar edgy looks en lijfde de 20-jarige in als campagnegezicht van ‘Born in Roma’. Rome is natuurlijk de stad waar klassieke elegantie en nonchalance elkaar vinden. In een flesje geurt die combinatie naar vioolblaadjes, gerookte vetiver en pittige gember.
Born in Roma Uomo eau de toilette, Valentino, vanaf 67 €
Harry Styles - de dandy
In een niet zo ver verleden was hij de leading boy van de popgroep One Direction maar vandaag vertoeft Harry Styles in meer modieuze kringen. De Brit is al een paar seizoenen te zien in de campagnes van Gucci Tailoring en mag nu ook het eerste genderneutrale parfum van het huis aanprijzen. Volgens designer Alessandro Michele laat ‘Mémoire d’une Odeur’ zich niet makkelijk onder woorden brengen. Hierbij toch een poging: luchtig, muskusachtig en transparant geurtje met Romeinse kamille, Indiase jasmijn en vanille.
Mémoire d’une Odeur eau de parfum, Gucci, 113 €
Johnny Depp - sauvage
Het loopt al een tijdje gesmeerd tussen Dior en Johnny Depp. De Amerikaanse acteur is sinds 2015 het gezicht van ‘Sauvage’, een rol die hij met glans vervult dankzij z’n ietwat verwilderde look en vermogen om mysterieus in de verte te turen. Het parfum groeide in geen tijd uit tot een hedendaagse klassieker. ‘Sauvage Parfum’, de meest recente toevoeging aan de lijn, is een complexe, levendige geur met bergamot uit Calabrië, mandarijnnoot en cederhout uit Virginia.
Sauvage Parfum, Dior, vanaf 104 €
Óscar Casas - Gen Z
Bij ons is de Spanjaard Óscar Casas nog een nobele onbekende, maar in zijn thuisland én op sociale media is de donkerharige twintiger een fenomeen. Hij verzamelde zo’n twee miljoen volgers op Instagram en trakteert hen regelmatig op plaatjes van zijn buikspieren. In het echte leven werkt Casas al sinds zijn zevende als acteur. Sinds kort schittert hij samen met dat andere Gen Z-sterretje Thylane Blondeau in de campagne van millennialfavoriet ‘Amor Amor’.
Amor Amor eau de toilette, Cacharel, 92 €
Mariano di Vaio – de Italian Stallion
Dolce & Gabbana ging voor de lancering van de nieuwe mannengeur in zee met de Italiaanse influencer Mariano di Vaio. De 30-jarige ondernemer/sportfreak/vader/echtgenoot/acteur/devoot Christen is volgens het huis een ‘koning van het alledaagse leven’ en daardoor het perfecte uithangbord voor de nieuwe herengeur. Dat di Vaio er zowel met als zonder hemd goed uitziet, helpt ook natuurlijk.
K by Dolce&Gabbana eau de toilette, 107,50 €
Dit zijn de beste beautyproducten van de wereld
Deze parfums droeg ie-de-reen in de jaren 90
Deze parfums droeg ie-de-reen in de jaren 2000