Wat als een schoenenontwerper een super betaalbare make-upcollectie uitbrengt?

Geüpdatet op 9 Oktober 2017 door Laure Vandendaele
Wat als een schoenenontwerper een super betaalbare  make-upcollectie uitbrengt?

Deze make-upcollectie van Giannico voor Kiko Cosmetics is zo zoet dat je er tandpijn van krijgt.

Schoenmaker blijf bij je leest? Dat hoeft niet altijd. Christian Louboutin en Jimmy Choo bewezen in het verleden al dat ze naast begerenswaardige schoenen ook puike eyeliners (die van Louboutin is een emoji met twee de heer prijzende handjes waard) en parfums in de beauty-afdeling droppen. Ook Nicolò Beretta, de man achter het Italiaanse schoenenlabel Giannico, maakt in samenwerking met Kiko Cosmetics een uitstapje naar de wereld van cosmetica.

Beretta liet zich inspireren door onweerstaanbare dessertjes en snoepgoed, gaande van heerlijke marshmallows tot gekleurde macarons. De Candy Split-collectie is zo zoet dat je er spontaan tandpijn van krijgt. In het pastelkleurige universum vind je onder meer make-upblenders in de vorm van macarons, lippenstift als zuurstokken en glitternagellak die je zo terug naar de vroege jaren 2000 transporteert. Alle producten zien er schattig uit en zijn bovendien gezegend met zachte prijsjes.

Candy Split is de zesde en voorlaatste capsulecollectie ontworpen door designers die verkozen werden door Vogue Talent naar aanleiding van 20 jaar Kiko.

 

De Candy Split-collectie is nu verkrijgbaar in de Kiko Milano-winkels en via de webshop.