Shop Marc Jacobs en betaal met tweets

Geüpdatet op 3 Oktober 2017 door Laure Vandendaele
Shop Marc Jacobs en betaal met tweets

daisyparfummarcjacobs

Hoge Klout score of niet, bij Marc Jacobs is jouw tweet geld waard. De Amerikaanse ontwerper opent tijdens de New Yorkse modeweek een pop-up shop waar je betaalt met, jawel, een tweet. Da's bijna voor niet!

Hoe zet je een nieuwe campagne in de spotlight? Dezer dagen dagen kom je maar beter origineel uit de hoek want van een streepje bloot of een bekende kop kijkt niemand nog op. Een pop-up shop dan maar? Sorry MJ, ook die komen onze oren intussen uit. Tweets als betaalmiddel? Goed, nu heb je onze aandacht!

Marc Jacobs opent tijdens de modeweek van New York twee dagen lang (van 7 tot en met 9 februari) de Daisy Marc Jacobs Tweet Shop, een pop-upwinkeltje waar elke klant die een tweet, Instagram of Facebookbericht met de hashtag #MJDaisyChain afsluit, geen dime hoeft boven te halen. Terwijl Marc Jacobs heel wat marketingkosten uitspaart, zijn volgers doen het werk immers voor hem, verlaten naarstig tokkelende smartphone gebruikers het tijdelijke winkeltje met gratis verkregen parfums of accessoires van het Amerikaanse modehuis.

Wie de meest originele tweets, instagrams of posts de wereld in stuurt, maakt trouwens kans om nog mooiere prijzen in de wacht te slepen. Social media leken kunnen even op adem komen in het lounge gedeelte van het winkeltje, genieten van een drankje en een hapje of de photobooth induiken. De Daisy Marc Jacobs Tweet Shop is uiteraard uitgerust met een krachtige WIFI-verbinding, kwestie van je vliegtuigticket terug naar huis niet te moeten verpatsen om die roaming kosten te dekken.

 bron: fashionista.com