Kanye West lanceert eigen cosmeticamerk

Geüpdatet op 23 Februari 2017 door Laure Vandendaele
Kanye West lanceert eigen cosmeticamerk

Smeer jij binnenkort een product uit de cosmeticalijn van Kanye West op je gezicht?

Na de muziek- en modewereld probeert Kanye West nu ook een plekje in de beautywereld te veroveren. Het is geen geheim dat de rapper al een hele tijd met het idee speelt om een eigen cosmeticalijn met make-up, parfums en lotions uit de grond te stampen en nu de nodige wettelijke documenten zijn ingediend, ziet het ernaar uit dat DONDA Cosmetics - genoemd naar zijn in 2007 overleden moeder - ook werkelijk in de badkamers van kapitaalkrachtige beautyliefhebbers zal belanden. Als je weet dat je voor een wit T-shirt uit de Yeezy lijn al snel 120 dollar moeten betalen, zal een exclusief geurtje van de man ook wel met een fiks prijskaartje gepaard gaan.

Met de oprichting van een eigen cosmeticalijn is Kanye West alweer een stapje dichter bij het afvinken van alle #goals op zijn DONDA Communications Company chart. West deelde deze in 2012 opgemaakte lijst met tientallen doelstellingen eerder deze maand via Twitter en is duidelijk van plan zijn stempel op heel wat verschillende sectoren, van onderwijs tot alternatieve energie, te drukken.

Kaye West Donda Cosmetics Twitter
Foto: Twitter Kanye West

Kanye West is lang niet de enige in de familie die zijn pijlen op de beautyindustrie richt. Schoonzusje Kylie Jenner staat aan het hoofd van het intussen wereldberoemde Kylie Cosmetics dat naam en faam vergaarde dankzij de immens populaire lipkits. Intussen breidde het merk uit met gegeerde oogschaduwpaletten en lanceert de jongste van de KUWTK-clan volgende week een eerste collectie highlighters.