Dit is het mannenlabel dat alle vrouwen willen dragen

Geüpdatet op 3 Oktober 2017 door ELLE België
Dit is het mannenlabel dat alle vrouwen willen dragen

Man/vrouw, de hokjes zijn niet meer van toepassing op de modetrends van deze tijd. De nieuwe man heeft wel heel vrouwelijke trekjes, zo blijkt. Kijk maar naar de collectie van Palomo Spain, ontworpen voor mannen, maar zeer gegeerd door vrouwelijk cliènteel.

Zou ik de collectie met ruffles, grote bloemenpatronen, veren en heldere kleuren in woorden omschrijven, ga je er ongetwijfeld vanuit dat ik het over de nieuwe damescollectie van Gucci heb. Niet dus, Palomo is het mannenlabel van de Spaanse Alejandro Palomo.

Na zijn studies aan the London College of Fashion presenteerde Palomo zijn eerste collectie ‘Orlando’ in Madrid en Moskou. ‘Orlando’ verwijst naar de roman van Virginia Woolf met in de hoofdrol een personage dat flirt met de gendergrenzen. De materialen, die hij gebruikt worden doorgaans in de vrouwencollecties verwerkt en uiteindelijk wordt een groot deel van de collectie eveneens aan vrouwen verkocht. Volgens Palomo is dit deels te wijten aan het feit dat het voor vrouwen een erotische ervaring is om mannenkleren te kopen en te dragen, maar het zal ook wel iets te maken hebben met de flares, velvet en overdaad aan roze, …

Ondertussen heeft het label er al twee collecties opzitten. En ja, ook uit de tweede collectie ‘boy walks in an exotic Forest’ wil je gegarandeerd heel wat stukken in je kast hangen. De volgende collectie wordt 3 februari geshowd tijdens New York Men’s Fashion Week, hopelijk is de nieuwe man er klaar voor.

Betreed de surrealistisch wereld van Palomo Spain met deze beelden:

(stagiaire: Isabelle Leempoels)