Dit zijn de workout geheimen van snowbabes

Gepubliceerd op 5 December 2016 door Isabelle Vander Heyde
Dit zijn de workout geheimen van snowbabes

Bijzonder dynamische wake-up call vanmorgen: niemand minder dan Olympisch snowboardkampioene Chloe Trespeuch kwam ons wakker schudden met de vaste opwarming die zij zelf uitvoert voor ze de pistes op trekt. De française verklapte meteen ook hoe je in de bergen aan je strakke lijntje kan werken. 

(Tip: we stelden dezelfde vraag aan een resem Belgische babes. Ontdek hier hun workout geheimen)

Een vaak vergeten element? Bewegingen die de ligamenten voorbereiden op een sportieve namiddag op de pistes. Je spieren wakkerschudden is één ding, maar ligamenten die niet opgewarmd zijn, leiden tot extreem pijnlijke blessures bij een val. Chloe gaat dan ook nooit ofte nimmer snowboarden zonder een pittige warm-up.

schermafbeelding-2016-12-04-om-11-24-01

Wat ze verder nog doet om haar strakke silhouet te behouden? Maak kennis met de mountain way of working out: 

  • Tweemaal per week gaat ze minimum een half uur lopen. De lucht in de bergen is erg ijl, waardoor je lichaam dubbel zoveel werk levert en je bijgevolg ook extra calorieën verbrandt. Verder maak je meer rode bloedcellen aan, wat je een beter uithoudingsvermogen oplevert: wie in de bergen 5 kilometer kan lopen, kan er in lagere landen zonder problemen 10 aan. Dit is trouwens de reden waarom heel wat atleten op hoogtestage gaan.
  • Verder moeten je benen ijzersterk zijn om het lange tijd op een snowboard vol te houden. Chloe doet dan ook elke dag trouw een uurtje krachttraining -fitness met gewichten dus. Ban het beeld van brede bodybuilders uit je gedachten en ontdek hier waarom gewichtheffen je een extreem slanke lijn oplevert.
  • Minstens tweemaal per week voegt Chloe ook intervaltraining aan haar routine toe. Dat is een sportmethode waarbij je korte momenten van extreme inspanning afwisselt met rustperiodes. Het feit dat je hart dubbel zo hard moet werken daarvoor, heeft een erg gunstig effect op je algemene conditie en -again- op een slank en strak lichaam. Een voorbeeld: Chloe sprint 30 seconden en stapt 30 seconden, sprint opnieuw 30 seconden en gaat dan weer een halve minuut stappen -dit 10 minuten aan een stuk! Daarna mag ze vijf minuten recupereren, waarna ze opnieuw haar sprint/staproutine uitvoert. En dit vier keer op rij...
  • Last but not least: squash is volgens Chloe een leuke manier om in vorm te raken voor een sport als snowboard. "Het draait om soepele heupbewegingen, je moet immers heel wat pivoteren, en je zit de hele tijd in halve squathouding. Daarnaast moeten ook de spieren van je bovenlichaam een inspanning leveren, wat top is voor strakke arm- en buikspieren."

De meeste trainingen lukken outdoors, maar wat als het sneeuwt? Val Thorens blijkt over een bijzonder goed uitgeruste sportschool te beschikken, middenin de centre commercial, waar je op squash zalen, trampolines en een fitness ruimte met alles erop en eraan kan rekenen. Als het goed genoeg is voor een Olympisch kampioene...

schermafbeelding-2016-12-04-om-11-24-09

schermafbeelding-2016-12-04-om-11-24-28

schermafbeelding-2016-12-04-om-11-24-48

schermafbeelding-2016-12-04-om-11-24-55

schermafbeelding-2016-12-04-om-11-25-14  schermafbeelding-2016-12-04-om-11-25-46

schermafbeelding-2016-12-04-om-11-26-09 schermafbeelding-2016-12-04-om-11-26-23 schermafbeelding-2016-12-04-om-11-26-31