Gigantisch nieuws: Instagram zal nooit meer hetzelfde zijn

Gepubliceerd op 3 November 2016 door Isabelle Vander Heyde
Gigantisch nieuws: Instagram zal nooit meer hetzelfde zijn

En dat zal je veel geld kosten... 

Instagram staat erom bekend graag ons hartritme te verstoren. Eerder deed het al de gemoederen oplaaien met haar verguisde tepelban (waarvan onder andere de Belgische Marisa Papen kop van jut werd) en bezorgde het ons hartkloppingen met de invoering van het gevreesde algoritme, waardoor je tijdslijn niet meer chronologisch, maar wel naar populariteit wordt ingesteld. Af en toe vuurt het netwerk wel wat goed nieuws op je af: voortaan is het mogelijk om -tromgeroffel- te shoppen op Instagram! 

Althans, dat zit er aan te komen: de social media gigant heeft een gloednieuwe applicatie ontwikkeld waarmee je een vijftal producten kan taggen per beeld. Wie de tags in kwestie aanklikt, krijgt de prijs en een meer gedetailleerd beeld van het product voorgeschoteld. In de productinformatie staat ook telkens een link naar de webshop in kwestie. Een twintigtal Amerikaanse labels testen de update de komende weken uit, afhankelijk van hun succes wordt de vernieuwing wereldwijd doorgevoerd. Daarmee wordt de jarenlange vraag van heel wat Instagram gebruikers beantwoord: het platform is een welkome bron van inspiratie en een vruchtbare zoekbodem voor nieuwe labels, maar vaak is het onduidelijk hoe en waar je de gevonden schatten in kwestie kan shoppen.

Tussen haakjes: hoe mooi zou het zijn om deze 10 mooiste boho labels van Instagram rechtstreeks te kunnen shoppen, of deze 10 instagenieke workout labels?

instagram-update-shopping-hashtags-marisa-papen-test-workout-labels-boho-1

instagram-update-shopping-hashtags-marisa-papen-test-workout-labels-boho

Ook voor adverteerders, influencers en andere commerciële partijen is dit een veelbelovende nieuwe start. Zelf proberen? De twintig proefkonijnen die de komende weken al met de update aan het werk gaan, zijn onder andere Kate Spade, Abercrombie & Fitch, Coach, J. Crew, Lichael Kors, Levi's Brand en Hollister.