CoverGirl krijgt coverboy

Gepubliceerd op 12 Oktober 2016 door Laure Vandendaele
CoverGirl krijgt coverboy

It's a boy! Het Amerikaanse make-upmerk CoverGirl schrijft geschiedenis door voor een mannelijk gezicht te kiezen. De 17-jarige blogger James Charles wordt de eerst Easy breezy beautiful cover boy.

Katy Perry is niet langer het enige gezicht van het Amerikaanse merk CoverGirl. De 32-jarige zangeres krijgt hiervoor het gezelschap van James Charles, een 17-jarige make-up artiest met bijna 500.000 volgers op Instagram. Het is de eerste keer in de bijna 60 jarige geschiedenis van het merk dat CoverGirl een man naar voor schuift om de producten aan het - overwegend vrouwelijk -  publiek te promoten.

LEES OOK: Deze jongen draagt make-up

Zowel Katy als James Charles maakten het nieuws via hun sociale media bekend. In de korte video die CoverGirl de wereld instuurde vertelde Charles dat de samenwerking 'een levenslange droom is die werkelijkheid wordt.'

LEES OOK: ELLE duikt in de kleerkast van Katy Perry

Hoewel er tegenwoordig in de modewereld volop geëxperimenteerd wordt met het vervagen van grenzen tussen het mannelijke en het vrouwelijke, richt de beautywereld zich voornamelijk op een of vrouwelijk of mannelijk publiek. In 2012 zette Chanel een eerste stapje richting genderfluïditeit door acteur Brad Pitt in te lijven als gezicht van het iconische parfum Chanel N°5. (dat onlangs een make-over kreeg.)

 

James Charles zowel samen met Katy Perry als alleen online, in magazines en op het internet te zien zijn als een Easy Breezy Beautiful Cover Boy!