Alles wat je moet weten over Pink Monday

Gepubliceerd op 10 Oktober 2016 door Laure Vandendaele
Alles wat je moet weten over Pink Monday

Oktober is de internationale maand van de strijd tegen borstkanker. Heel wat merken en bedrijven dragen hun steentje bij om de ziekte te voorkomen en patiënten te steunen. Onder hen ook The Estée Lauder Companies, organisator van de eerste Pink Monday in België.

Dit jaar richt de Pink Ribbon campagne zich op vrouwen die na hun strijd tegen borstkanker terug aan het werkt gaan.

Bij de langdurige afwezigheid van een collega met borstkanker én bij haar werkhervatting worden volgens de helft van de werknemers vanuit het bedrijf geen of te weinig afspraken gemaakt om dit op te vangen en verlopen communicatie en informatie ad hoc en niet gestructureerd.

LEES OOK: Ann Reymen lanceert borstenboek 75B

Om dit te verhelpen lanceert Pink Ribbon een bewustwordingscampagne rond borstkanker in samenwerking met The Estée Lauder Companies: Pink Monday werd een sensibiliseringscampagne voor werkgevers, (ex-)patiënten en hun collega’s, zorgprofessionals en familie van patiënten met borstkanker.

Waarom Pink Monday? Maandag is immers de dag waarop ex-patiënten gewoonlijk het werk hervatten na borstkanker. Voortaan zijn alle maandagen van oktober en november Pink Monday’s. Op deze dag sensibiliseren bedrijven actief voor een verbeterde communicatie en dialoog over borstkanker.

LEES OOK: De kracht van make-up, Jenny Claes helpt kankerpatiënten

The Estée Lauder Companies is het eerste bedrijf in België dat de allereerste PINK MONDAY organiseert. Op maandag 10 oktober kan je tot 18u terecht in de House of Beauty voor verschillende beautybehandelingen, de opbrengst hiervan gaat naar de Pink Monday campagne van Pink Ribbon België.

Meer info op de website van The House of Beauty en Pink Monday.