Kendall Jenner en Willow Smith pakken cyberpesters aan met opvallende Snapchat campagne

Geüpdatet op 18 Februari 2019 door Isabelle Vander Heyde
Kendall Jenner en Willow Smith pakken cyberpesters aan met opvallende Snapchat campagne

Opvallende editorial in het cultmagazine Garage met Kendall Jenner en Willow Smith in de hoofdrollen. De twee halen alle mogelijke Snapchat filters aan om cyberpesterij tegen te gaan. Goed voor een prachtige reeks beelden met een nog mooiere boodschap. 

Garage sloeg voor de gelegenheid de handen ineen met Be Cool Be Nice, een organisatie die meer gewaarwording wil rond de gevaren van online pesten. Niet alleen sterren, denk maar aan het debacle rond Justin Bieber en Sofia Richie de voorbije zomer, maar ook gewone mensen krijgen ermee te maken en blijken kwetsbaarder dan hun anonieme profiel doet vermoeden. De tragische zelfmoordgevallen van tieners die de online laster en haat niet langer aankunnen, zijn er het extreme bewijs van. Smith en Jenner, respectievelijk goed voor 1,8 miljoen en 65,1 miljoen volgers op Instagram, beseffen de impact van zogenaamde internet trolls maar al te goed. Het is trouwens niet de eerste keer dat Kendall zich tegen het fenomeen uitspreekt: zowel zij als haar zusje Kylie voerden in het verleden campagne om het aan te klagen.

Beide dames poseerden voor de lens van Phyl Pointer, hun fijne trekken voorzien van een likje make-up van de hand van Path McGrath én van wat Snapchat magie. "Karma comin' at ya" en "check it b4 you wreck it" zijn maar een paar van de slogans die de beelden vergezellen. Een reeks artiesten, waaronder Marc Jacobs, Pat McGrath en Emilio Pucci, creëerden ook speciale animaties om de waarden van vriendelijkheid en respect te prijzen. 

Leuk extraatje: wie de code op de cover van Garage met Snapchat scant, krijgt toegang tot een unieke, speciaal voor dit project ontwikkelde filter. Benieuwd hoe het duo staat met bloemetjes, bijtjes en hondentongen? Je ontdekt het hier:

Het nieuwe nummer van Garage ligt vanaf 8 september in de rekken.