Dit is de coolste parfumreclame ooit

Geüpdatet op 8 September 2016 door Laure Vandendaele
Dit is de coolste parfumreclame ooit

Kenzo lanceert met Kenzo World een allereerste parfum en daar hoort een nu al een legendarische reclamespot bij.

Uiteraard is geen makkie om een parfum via een geurloos medium te verkopen maar toch blijf je na het kijken van een parfumreclame in 90% van de gevallen met een 'dafuk?'-gevoel achterEr kan nu eenmaal maar zoveel zwoel naar de camera gelonkt, met een lekkere vent gerollebold of doelloos door een verlaten stad/dito kasteel gerend worden. Kenzo gooit hetmet de lancering van hun eerste parfum Kenzo World over een compleet andere boeg en gaat resoluut voor fun en humor.

Coole dochter van

Geen bloedmooi, zacht prevelend model maar wel de coole Margeret Qually (u kent haar uit The Leftovers en als de dochter van actrice Andie MacDowell) die een saai etentje laat voor wat het is  en als een vernielende wildebras door een gesloten museum danst. Qually rockt, popt, breakt en springt de pannen van het dak en bewijst aan het einde van de door Spike Jonze geregisseerde kortfilm dat ze ook nog eens een begiftigd ballerina op de koop toe is.

Ruikt als Leonardo da Vinci

Maakt het na het zien van deze spot eigenlijk nog uit hoe het parfum effectief ruikt? Parfumeur Francis Kurkdjian licht toe: 'Ambroxan geeft de bloemen de verwarrende toets die we nodig hebben om de bloemen te vergeten. Een beetje zoals de sfumato in de schilderijen van Leonardo da Vinci, het naast elkaar staan van twee kleuren. Ambroxan heeft dat verwarrende effect. Het is te vergelijken met mist die de contouren van voorwerpen vager maakt tot je de vormen niet meer kunt onderscheiden.' U leest het, soms is de uitleg over een parfum al even verwarrend als de bijhorende spot.

KENZO WORLD PRESS PACKSHOT 2016 BD_Kenzo-V1-Perspective+flacons

Kenzo World Eau de Parfum
30ml 60,50 euro
50 ml 85, 50 euro
75 ml 106 euro