Calvin Klein teleurgesteld in Kendall Jenner

Gepubliceerd op 19 April 2016 door Elise
Calvin Klein teleurgesteld in Kendall Jenner

En niet vanwege de verkoopcijfers...

Zo'n dertien jaar geleden verkocht Calvin Klein zijn gelijknamige label door. Sindsdien heeft de ontwerper dus niets meer te zeggen over het reilen en zeilen bij CK. Af en toe echter, kan de ontwerper het niet laten om zich eens flink uit te laten over de hedendaagse mode-industrie en diens evolutie. In het bijzonder over de befaamde Calvincampange met Kendal Jenner.

Afgelopen week liet Calvin tijdens een discussie met modeconsultant Fern Mallis bij de Savannah College of Art and Design weten niet onder de indruk te zijn van de 20-jarige Jenner. In Kendalls #MyCalvins-serie - die geïnspireerd is op de iconische Kleincampagnes uit de jaren negentig, herkende hij naar eigen zeggen niets meer van het authentieke label terug: 'You know, I'm really not that familiar with it. I'm honestly not.’

Hij herpakte zich snel door te beamen dat Kendall ontegensprekelijk een fijne jonge vrouw mag zijn, maar benadrukte dat hij deze samenwerking zelf nooit had goedgekeurd.

JBCK-630x420

Bieberfever

Over Justin Biebers campagne klonk Calvin dan weer een stuk enthousiaster. Hij vond het een hele eer dat Bieber had toegezegd op een samenwerking.

"When [I say] I like Justin Bieber in the Calvin Klein Underwear [campaign], it's because I like him — not because he's got millions of followers," verduidelijkt hij.

Wanneer erop gewezen wordt dat Kendall met haar 54.3 miljoen Instagramvolgers voor veel naamsbekendsheid en marketing zorgt op sociale media, is hij onwrikbaar: "Ik ben er niet van overtuigd dat een verregaande Instagramaanwezigheid leidt tot langdurige populariteit van het label."