AXE zegt vaarwel tegen spierbundels in reclame

Gepubliceerd op 18 Februari 2016 door Elise
AXE zegt vaarwel tegen spierbundels in reclame

Gedaan met die spierbundels in reclamecampagnes. AXE wil de échte man in beeld brengen. Of die nu roodharig of volslank is, littekens of een lichamelijke beperking heeft: het maakt niet uit. "Who needs a sixpack, when you’ve got the nose", luidt de slogan. 

Feitenmateriaal:

Dit vinden vrouwen het aantrekkelijkst aan een man:

  1. Zin voor humor
  2. Persoonlijke stijl
  3. Having a "thing" (op z'n VTM's: een x-factor)

Minst aantrekkelijke eigenschappen van een man

  1. Rijkdom
  2. Een gespierd lichaam
  3. Macho-activiteiten

Conclusie: Slechts 20% van de vrouwen valt voor een traditionele macho. De overige 80% verkiest een man die blaakt van zelfvertrouwen en die niet bang is om zichzelf te zijn.

De stereotiepe spierbundel is voorbijgestreefd, vrouwen willen een man die zichzelf durft te zijn. Centraal in de TV-spot van AXE staan mannen van zeer diverse pluimage: de ene met volle baard, de andere met een grote neus, nog een ander met wel heel vrouwelijke dance moves … AXE wil mannen aanzetten om trots te zijn op alles wat hen als individu zo uitzonderlijk maakt. En ja hoor, dat kan ook een warm hart voor kittens zijn of een voorliefde voor hoge hakken.

https://www.youtube.com/watch?v=T0z3E_QU6WA

Find your magic... and work on it!

Het volledig vernieuwde gamma AXE-verzorgingsproducten geeft mannen de tools om aan de slag te gaan met hun eigen, unieke stijl. AXE deelt zijn gamma op in drie stijlen: Urban, Adrenaline en Signature.