Dove deo’s vallen in de prijzen

Geüpdatet op 3 Oktober 2017 door Laure Vandendaele
Dove deo’s vallen in de prijzen

dovedeoprijs

En de prijs gaat naar...de deo's van Dove! De nieuwe generatie deo's zijn klein, dapper en even efficiënt als hun grotere voorgangers.

De 'compressed' deodoranten van de Unilever-groep (Dove, Rexona, Axe) kaapten tijdens de uitreiking van de Greener Packaging Awards de prijs weg in de categorie 'gewichtsvermindering'. De kleine maar daarom niet minder krachtige deo's gaan dankzij de nieuwe spuittechnologie (met minder drijfgas) even lang mee als hun grotere voorgangers maar zijn door hun kleinere verpakking minder belastend op het milieu. Bedenker Unilever nam geen patent op de technologie om concurrenten uit de nodigen dezelfde technologie toe te passen. Mochten alle 3 miljard deo's in spuitbus die jaarlijks over de toonbank gaan 'compressed' zijn, zou er tot 21.000 ton aan aluminium bespaard kunnen worden. Dat is voldoende om 10 miljoen fietsen mee te maken.