H&M lanceert duurzame beauty

Geüpdatet op 3 Oktober 2017 door Isabelle Vander Heyde
H&M lanceert duurzame beauty

h&m conscious beauty

H&M trekt haar inspanningen op het vlak van duurzame mode door naar de cosmeticasector: de keten brengt nu ook een Conscious Beauty collectie. 

Vanaf komende lente kan je in geselecteerde filialen én online terecht voor een reeks organische producten voor huid, haar en lichaam. De Concsious lijn komt er als aanvulling op de klassiekere beauty collectie die vorig jaar werd gelanceerd.

Het gamma bestaat uit een dertigtal producten voor lichaams- en haarverzorging: lippenbalsem, douchegel, shampoo, droogshampoo, handcrèmes, aluminiumvrije deo's, haarolie, gezichtsmaskers, vijf varianten getinte lippenbalsems en handcrèmes. Dit alles netjes verpakt in gerecycleerd materiaal. Ecocert, een internationaal watchdog voor duurzame initiatieven, zet alvast haar schouders onder het project. Wie een Ecocert label wil dragen, moet producten brengen die voor minstens 95% uit natuurlijke, organische stoffen bestaan. Opnieuw een goede stap van H&M dus richting een meer duurzame mode- en cosmetica industrie. Meer weten over de inspanningen van de Zweedse gigant? Lees hier ons interview met H&M Head of Sustainability Anna Gedda.