Diesel lanceert campagne op pornowebsite

Gepubliceerd op 12 Januari 2016 door Elise
Diesel lanceert campagne op pornowebsite

diesel#Porno

Diesel lanceert haar emojionele campagne via platformen als Tinder, Grindr én pornosites als Pornhub en YouPorn.

We have more followers than @diesel

Het reclamefilmpje van de SS16 campagne lijkt wel een greep uit het leven van een twintiger. Cyberflirten, selfies verzenden, online winkelen en swipen op Tindr: alles komt aan bod. Zelfs onze obsessie met het aantal volgers dat we verzamelen, komt aan bod: naast de foto Joe Jonas en Kiko Mizuhara prijkt de slogan: “We have more followers than @diesel”.

Emoji alfabet

Volgens artistiek directeur Nicolas Formichetti zijn emoji's de taal van vandaag: ‘Digitaal is nu reëler dan de werkelijkheid. Emojis zijn de nieuwe Esperanto, een universele taal die begrepen wordt door miljoenen.’ Telefoons en computers zijn de tools die ons verbinden. Geïnspireerd door de humoristische manier waarop emojis real-life scenario's beschrijven, gebruikt Diesel zijn eigen emoji alfabet.

Campagne

Naar goede gewoonte castte Diesel ook geen doorsnee modellen. Zanger en acteur Joe Jonas, zanger en ontwerper Kiko Mizuhara, modellen Sara Cummings en Sang Woo Kim, hunk Trevor Signorino en fluid model Stav Strashko sieren de campagnebeelden.