Hoe bouw je weer een maximaal energiepeil op?

Het moderne leven stelt hoge eisen, en ons lichaam blijkt niet altijd in staat om in al zijn behoeften te voorzien via de gewone voeding. Een onprettig gevoel van vermoeidheid en een verzwakte weerstand zijn het gevolg.

Daarnaast stijgt de behoefte aan micronutriënten afhankelijk van de fysiologische situatie. Denk maar aan zwangere vrouwen, sporters, vegetariërs of veganisten, of ook nog mensen die een caloriearm dieet volgen.

Winterkwaaltjes, herstelperioden na een ziekte, stress en het wisselen van de seizoenen vragen om een extra inname van vitaminen en mineralen.

Het energiepeil natuurlijk herstellen:

- Veel groenten en fruit eten zorgt voor een natuurlijke aanvoer van vitaminen en mineralen.
- Bepaalde opwekkende en vitaliteit herstellende planten gaan vermoeidheid tegen: acerola, ginseng, spirulina, maca, eleutherococcus.
- Geef de voorkeur aan ‘trage suikers’ om langer energie te hebben.
- Beperk het snoepen en het gebruik van stimulerende middelen.
- Zorg voor een goede, herstellende nachtrust.
- Las regelmatig lichamelijke activiteiten in.

Meer lezen

TODAY: ELLE Summer Tour Antwerpen in Sommar

ELLE Summer Tour: 10 adresjes om te ontdekken in Antwerpen

Bekentenis: dit zijn onze 10 favoriete seksuele fantasieën

Seks, geheim, fantasie

Ook online te ontdekken